I en allt mer digitaliserad värld tror vi på att utmana och förändra hur människor upphandlar, planerar och genomför möten, event och konferenser.
Rörstrandsgatan 39B
co Christiansen Stenstierna AB
113 41 Stockholm
Vi som arbetar på Event Logic strävar ständigt efter att förenkla, effektivisera och förbättra evenemangs- och mötesindustrin.
Chief Executive Officer
Henrik har sedan 2002 arbetat i IT-branschen. Han har i tidigare uppdrag varit VD samt försäljnings- och marknadschef för flera tillväxtföretag vars lösningar har underlättat för slutkunden. Han har stor erfarenhet av ledarskap, produktpaketering och marknadsstrategier.
Kontakt: henrik@eventlogic.se
Chief Commercial Officer
Babak har en M.Sc i Internationell ekonomi från Handelshögskolan i Göteborg och har tidigare erfarenheter inom management-consulting där han bland annat har grundat och drivit en egen konsultbyrå. På Event Logic är han kommersiell chef och ansvarar över Event Logics sälj-, marknads- och customer success avdelning.
Kontakt: babak@eventlogic.se
Head of Sales
Steven arbetar som Sales Manager och har över 30 års erfarenhet av försäljning, mestadels i hotellbranschen.
Kontakt: steven@eventlogic.se
Customer Relations Specialist
Svetlana är ansvarig för kundrelationer. Hon har 14 års erfarenhet inom event och möten och har tidigare varit ytterst ansvarig för verksamhetens konferenser på ett av Göteborgs största hotell.
Kontakt: svetlana@eventlogic.se
Customer Success Agent
Axel arbetar i Customer Success teamet och ansvarar för förstakontakt med kunder. Han har erfarenhet av operativ redovisning och kundsamordning samt en examen i Account Management från IHM Business School med inriktning på digitala lösningar.
Customer Success Product Specialist
Isak har ett övergripande ansvar för supporten, leder projekt och implementerar nya kunder. Han har stor erfarenhet inom kundrelationer, teknisk support och produktutveckling.
Kontakt: isak.tapper@eventlogic.se
Financial Manager
Ida ansvarar över ekonomiavdelningen på Event Logic. Hon kommer närmast från Handelshögskolan i Göteborg där hon specialiserade sig inom redovisning och ekonomistyrning.
Kontakt: ida@eventlogic.se
Founder & Head of Product
Johan har under sin karriär startat och utvecklat flera framgångsrika företag. Han var tidigare VD på ett bolag inom eventbranschen med ca 60 anställda. Idag är Johan övergripande ansvarig för utvecklingen av Event Logic.
Kontakt: johan@eventlogic.se
Product Owner
Johan har en gedigen bakgrund från flera olika roller inom tech- och eventbranschen. Försäljning, projektledning, webbdesign och produktutveckling är bara några exempel.
Kontakt: johan.stromdahl@eventlogic.se
Inhouse Sales Coordinator
Joel ansvarar för relationer med leverantörer och arbetar för att identifiera, hantera och behålla strategiska relationer med leverantörer.
Kontakt: joel@eventlogic.se
Inhouse Sales Coordinator
Erik jobbar som Inhouse Sales Coordinator vid sidan av sina studier på Handelshögskolan i Göteborg där han just nu tar sin master i International Business. Som Inhouse Sales Coordinator är Erik en del av Customer Success teamet där han hjälper användare att maximera värdet av vår produkt och våra tjänster. Detta innebär bland annat att skapa bra relationer med kunder och leverantörer för att underlätta konferens- och eventbokning.
Inhouse Sales Coordinator
Rasmus arbetar som Inhouse Sales Coordinator i samband med sina studier i ekonomi på Handelshögskolan i Göteborg. På Event Logic ansvarar han för att säkerställa en enkel bokningsprocess av möten, event och konferenser mellan leverantörer och kunder.
Inhouse Sales Coordinator
Ator studerar på IT-Civilingenjörsprogrammet på Chalmers och har ett intresse för problemlösning och cybersäkerhet. Med sitt intresse för problemlösning kan han assistera våra kunder och leverantörer och upprätthålla en god kommunikation mellan alla parter under hela bokningsprocessen.
Kontakt: ator@eventlogic.se
Finance assistant
Hazhin är vår Junior Redovisningsekonom och studerar för närvarande en master på Göteborgs Universitet. Vid sidan av studierna arbetar hon deltid hos oss och stödjer ekonomiavdelningen med olika redovisningsuppgifter.
Marketing Manager
Klara är ansvarig för marknadsavdelningen på Event Logic och har över 20 års erfarenhet av marknadsföring från både små och stora företag. De senaste 15 åren har hon arbetat inom IT- och techbranschen, där hon haft ansvar för marknadsföringen på både regional och global nivå för företag som Adobe och Infor.
Marketing Coordinator
Agnes jobbar som Marketing Coordinator här på Event Logic och är en del av marknadsavdelningen där hon bland annat arbetar med våra sociala medier, nyhetsbrev samt utveckling av vår hemsida. Tidigare arbetade Agnes som Inhouse Sales Coordinator här på Event Logic men började arbeta med marknadsavdelningen i samband med att hon tog sin examen från IHM Business School.
Kontakt: agnes@eventlogic.se
Founder
Eric har lång erfarenhet av försäljning och är mycket duktig på att skapa långsiktiga kundrelationer. Han har varit VD på en eventbyrå i 10 år där han varit med och skapat många lyckade event både i Sverige och runt om i världen.
Kontakt: eric@eventlogic.se
Chairman of the Board
Patrik är styrelseordförande och rådgivare på Event Logic. Han har lång erfarenhet inom IT-branschen och har startat, drivit och sålt ett stort bolag inom videomötesindustrin.
En komplett plattform som förändrar hur du upphandlar, organiserar och planerar dina möten, event och konferenser.
Den enda plattformen där användaren kan hantera och planera hela arbetsprocessen, från början till slut i ett och samma system.
Kostnadsfritt för dig som bokar och är till för alla som på något sätt är inblandade i arbetet av möten, event, och konferenser.
I en allt mer digitaliserad värld tror vi på att utmana och förändra hur människor upphandlar, planerar och genomför möten, event och konferenser.
Det gör vi genom att säkerställa att vi förstår eventplanerare och deras organisationers svåraste utmaningar i arbetet att skapa framgångsrika möten mellan människor.
Det har resulterat i Event Logic, en plattform som hjälper eventplanerare att planera, upphandla och jämföra leverantörer för att få bästa möjliga pris och utfall av sina bokningar.
Sedan vi grundades i Göteborg 2013 har Event Logic utvecklats till det självklara verktyget inom möten, event och konferens. All hantering sker direkt i användarens personliga eventsida i plattformen vilket betyder att allt som rör användarens alla bokningar finns på samma ställe vilket möjliggör full översikt, enklare hantering, tidsbesparing och uppföljningsmöjligheter.
Event Logic förenklar inte bara upphandling av anläggning och andra leverantörer, vi erbjuder komplett deltagarhantering som inbjudningar och anmälan, enkel kommunikation med såväl deltagare som leverantör, budgetplanering och rapportering. Det gör oss unika på marknaden.
Vill du veta mer? Klicka nedan och fyll i din information så hör vi av oss!