Evenemangsplanering involverar ofta många människor och aktörer, vilket kräver bra kommunikation för att nå goda resultat. I Event Logic kan alla inblandade i planeringen kommunicera i en och samma plattform.
Med samlad kommunikation, tillgänglig för alla oavsett plats, kan alla ta del av samma information och vara uppdaterade på hur planeringen går. Det sparar tid och du får kontroll över eventuella ändringar i processen.
Du bestämmer vem som har tillgång till kommunikationen
Du som ansvarar för eventet bestämmer vem som ska ta del av vad som planeras och beslutas, oavsett om det är kollegor i projektgruppen, dina leverantörer eller deltagare.
Bjud in kollegor och samarbeta
Bjud enkelt in kollegor till Event Logic som medanvändare så att ni kan samarbeta och planera tillsammans. Denna funktion underlättar mycket även vid överlämning av projekt. Tilldela uppgifter med deadlines till dig själv och/eller dina kollegor så att du säkerställer att allt blir gjort i tid. Alla event och dess innehåll sparas så att du enkelt kan gå tillbaka och se vad ni gjort i tidigare bokningar.
Kommunicera med leverantörer
Du har en meddelandeinkorg för all leverantörskommunikation som gör det lätt att hålla reda på alla ändringar och bekräftelser. Genom att ha all kommunikation som rör en specifik bokning på ett och samma ställe är det lätt att hålla reda på vad som har sagts och vad som är överenskommet.
Påminnelser gör att du inte missar något
I Event Logic finns en påminnelsefunktion som varnar när en deadline närmar sig, till exempel att det är dags att svara på en offert innan deadline löper ut. Det hjälper dig hålla koll på alla detaljer och gör att ingenting glöms bort inför ditt event.
"Tack vare Event Logic har vår mötes- och konferensplanering genomgått en betydande förbättring! Genom att använda Event Logics plattform har vi kunnat optimera vårt arbete inom compliance samt att vi har fått en ökad möjlighet att noggrant följa upp all vår data och statistik relaterad till möten och konferenser."
Kenneth Österman
Chief Procurement Officer, Swedavia
"Sedan start så har vi fått fantastisk support från teamet på Event Logic och tillsammans har vi kunnat arbeta för att skapa rapporter som är skräddarsydda efter våra specifika behov. Att använda Event Logic har förenklat vardagen för många av våra bokare, och den feedback vi fått från användarna av plattformen har varit överväldigande positiv!"
Martin Deverud
Procurement, Umeå Kommun
"Möjligheten att ha stor kontroll på kostnader och innehåll ger mig ett stort mervärde eftersom jag alltid kan optimera min budget för arrangemanget."
Tina Söderqvist
NWG IT, System Support, New Wave
"Genom att digitalisera hela processen för möten, event och konferenser kan vi öka vår effektivitet och samtidigt förbättra användarupplevelsen för våra medarbetare och samarbetspartners"
Helen Carlén
Group Sourcing & Vendor Manager, Ica Gruppen
"Vi är mycket nöjda med Event Logic - framför allt för att det förenklar vardagen för våra användare – som får möjlighet till ett modernt och klokt verktyg med fullständig och tydlig statistik när de planerar event och jämför leverantörer. Självklart är det också positivt att kunna effektivisera organisationen i stort och även ha möjlighet till stora kostnadsbesparingar."
Thommy Ingman
Travel Manager, Svenska Spel
"Event Logic erbjuder en innovativ lösning som kommer att underlätta vår arbetsbörda och samtidigt hjälpa oss att följa våra hållbarhetsmål. Vi ser fram emot att samarbeta med dem och dra nytta av allt det de erbjuder inom mötes- och eventhantering."