Följ och hantera hela mötesupphandlings-processen i en enda plattform med omfattande funktioner för inköp, upphandling, förhandling, kommunikation, bokning och rapportering. Flöden för beslutsfattare och godkännande-processer hjälper till att identifiera risker och göra korrigeringar innan det är för sent.
Med Event Logic får du övergripande finansiell översikt och kontroll över hela organisationens samlade möten och events. Du kan enkelt spåra utgifter, besparingar och säkerställa att möten som planeras hålls inom budgetutrymmet.
En möteshanterings-strategi ger dig möjlighet att kontrollera processer och att smidigt integrera metoder för att minska risker. Att ha allt samlat på ett ställe ökar kontrollen för hela organisationen och det faktum att mötesdetaljerna är lätta att hitta gör det enkelt att sätta igång en eventuell krishantering om en nödsituation uppstår.
Använd dig av ett centraliserat integrerat arbetsflöde och få kontroll över din organisations budget och besparingsmöjligheter. Säkerställ att det är enkelt att hitta kontrakterade leverantörer och ställ som krav att minst 3 leverantörer tillfrågas varje upphandling för att få en ”sida-vid-sida” jämförelse av priser så att de leverantörer som passar er bäst är de som blir bokade.
Gör det transparent och förenkla för er organisation genom att integrera godkännande-flöden med beslutsfattare för upphandlings-processen men även vid avstämning av de slutliga priserna.
Om en mötesplanerare inte följer sitt företags policy när de bokar sina möten är det omöjlig för företaget att kunna mäta sina utgifter och andra nyckeltal eftersom statistiken kommer sakna en stor del av alla inbokade möten och evenemang.
Möteskostnader har en tendens att överstiga den satta budgeten, därför det är viktigt att sammanlänka den finansiella informationen för alla möten och events.
Event Logics Strategiska mötes-lösning ger exakt uträkning på den totala kostnaden per evenemang, per mötesplanerare och för hela organisationen så att din organisation får full kontroll över kostnaderna.
Riskerna kan vara höga för organisationer som inte har full kontroll på alla bokare, vilka möten som bokas och på vilka platser de äger rum.
Alla mötesdetaljer samlade på ett ställe i en gemensam företagskalender ger en övergripande koll inom organisationen.
Uppfyll “Duty of care” genom att visa alla pågående möten och vart de äger rum så att du snabbt kan lokalisera anställda om en nödsituation uppstår.
Med Event Logic kan din organisation få en årlig uppskattning för alla möten och events baserat på branschens genomsnittliga koldioxidutsläpp för vanliga tjänster.